الارشيف / ثقافة و فن / في الفن

صورة- سامح حسين يتعرّض للإصابة أثناء تصوير "سرايا حمدين"

خرج الفنان سامح حسين من إحدى المستشفيات، بعد تلقيه الإسعافات الأولية، والاطمئنان على حالته الصحية، بعد تعرّضه الأربعاء 15 مارس الجاري لإصابة أثناء تصويره لمسلسله الجديد "سرايا حمدين".

وأوضحت الفنانة راندي البحيري صديقة سامح حسين عبر Facebook أنه تعرّض للإصابة، إثر سقوطه على الأرض، وتلقى غرز في وجهه، وكان مصرّا على استكمال التصوير، بعد خروجه من المستشفى، ولكن الأطباء منعوه من هذا.

وشاركت راندة صورة لسامح حسين وهو يرقد على السرير في المستشفى، بعد علاجه، والتي نشرها في المقام الأول ياسر سليم منتج مسلسله "سرايا عابدين"، وأكدت أنها تحترم خصوصية سامح، ولكنها أعلنت الخبر بعد أن أعلنته الشركة المنتجة للعمل.

وتمنّت راندي البحيري الشفاء العاجل لسامح حسين، خصوصا وأنه تعرّض لإغماءة أثناء خروجه من المستشفى.

وكتبت راندي البحيري عن سامح حسين: "الف سلامه. الف الف سلامه. انا مش عارفه بجد اقول ايه ولا ايه. النهارده يوم صعب جدااااااا. جداااااااااا. سامح. النجم المحترم الخلوق المتواضع. من كتر ما بيحب شغله و بيتعب نفسه. و اكتر واحد ملتزم و بييجي قبل مواعيده و بيساعد الناس كلها في كل حاجه في التصوير. جه علي نفسه و عمل مشهد صعب و وقع علي الأرض و وشه اتفتح و خد غرز في وشه. و اللي يعرف سامح هيفهم ان اعصابه متستحملش حاجه زي كده. وبالرغم من كده كان عايز يكمل تصوير اليوم بعد ما مشي من المستشفي. بس طبعا منفعش. انا مكنتش هكتب عن الموضوع ده اي حاجه احتراما ل خصوصيه سامح و يمكن يكون هو مش عايز حد يعرف. لحد ما الشركه المنتجه اعلنت الموضوع. لكن انا من الصبح قلبي واجعني علي اللي حصل خصوصا انه بعد ما مشي من المستشفي اغم عليه. ربنا معاك و تقوم بالسلامه يا غالي".

ومسلسل "سرايا حمدين" من بطولة سامح حسين، وياسر الطوبجي، وايناس مكي، وعماد رشاد، وحسام داغر، وميسرة، ودومينيك، وراندا البحيري، وأحمد حلاوة، وإيمان السيد، وعلاء مرسي، وأيمن منصور، وهو من تأليف جوزيف فوزي، وإخراج سيف يوسف.

ويتكون المسلسل من 90 حلقة، وتدور أحداثه في إطار كوميدي خفيف، من المقرر أن يُذاع خارج سباق دراما رمضان.

وآخر أعمال سامح حسين الفنية فيلم "عسل أبيض"، وتشاركه بطولته ميريهان حسين، ولطفي لبيب، وكريم عفيفي، وويزو، وحامد الشراب، وإبرام سمير، وأحمد حلاوة، وبيومي فؤاد، وأحمد راتب، وسليمان عيد، وهو من تأليف محسن رزق، وإنتاج أيمن عبد الباسط، وإخراج حسام الجوهري.

اشترك فى النشرة البريدية لتحصل على اهم الاخبار بمجرد نشرها

تابعنا على مواقع التواصل الاجتماعى